*

miesenergiaa

Turha valittaminen heikentää palveluita

Tämän tästä uutisoidaan yritysten laadunvalvonnan epäonnistumisista ja virheellisten tuotteiden aiheuttamasta mielipahasta, joskus myös todellisesta vaarasta tai vastenmielisyydesta kuluttajilla ja närkästyneen kuluttajan vaatiman palautteen prosessi kestää turhan pitkään. Se ei ole inhimillistä, mutta se on resurssijuttu ja siinä valossa ymmärrettävää. Luulen, että yritykset saavat hirveästi myös turhia valituksia ja oikeiden valitusten seulominen on vaikeaa, ellei mahdotonta. Siksi korvaukset pieniä ja joskus valitukseen vastauksen tms. saaminen kestää.

Muutama vuosi sitten yrittäjä, joka ajoi Ikean bussikuljetuksia Leppävaarasta Lommilan Ikealle kertoi, että Ikea tarjoaa jäätelön / kahvin sille, joka valittaa sen palveluista ja autaa heitä siten kehittämään niitä (en tajua turhan valituksen kehitysvaikutusta). Palvelua tuottavalle yritykselle lukuisat valitukset ovat riski, koska ne antavat kuvan huonosta työstä, vaikka todellisuudessa niin ei olisikaan. En tiedä valitusten vaikutusta kokonaisuuteen, mutta nyttemmin Ikea on lopettanut ilmaiskuljetukset Leppävaarasta Lommilaan.

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

0Suosittele

Kukaan ei vielä ole suositellut tätä kirjoitusta.

NäytäPiilota kommentit (1 kommentti)

Käyttäjän JuhaniVehmaskangas kuva
Juhani Vehmaskangas

Kritiikki on aina askel parempaan. Lisää asiasta tunnin kuluttua, luvattu?

Kirjoittajan suosituimmat Puheenvuoro-palvelussa

Mainos

Netin kootut tarjoukset ja alennukset